Sidor

måndag 30 maj 2011

Vad tänker du om dig själv?

Reflekterar du på vad du tänker om dig själv, är det mycket negativa tankar? Kanske är det dags att stanna upp o reagera på dina tankar som handlar om dig själv. "varför gjorde jag så..." "Varför sa jag så..." "om jag bara inte gjort si eller så" "jag behöver bli bättre på...." "jag är så dålig på..." Osv. iaf är det så för mig att jag tänker mkt negativt om mig själv.

Så här kommer några meningar som jag ska försöka påminna mig själv om varje dag, och på så vis "byta ut" några av de negativa tankarna mot mer possitiva

Jag förtjänar kärlek och respekt
Jag accepterar mig själv oavsett vad som händer.
Jag ska bli snällare mot mig själv.

Idag har jag varit och tränat, ett ganska tufft pass. Det var härligt.

Ungefär så här kommer min vecka se ut:

Måndag (idag): Samtal, träna,
Tisdag: Tvätta, städa, träna på XV
Onsdag: Träna i KP, ärenden på stan, och sen kanske åka till vänner i Gränna
Torsdag:
Fredag:
Lördag: Bio och middag med vänner.
Söndag:

Som ni ser så finns de fortfarande lite tomma luckor- man behöver ju tid för vila och återhämtning. Och dessutom brukar det fyllas på med aktiviteter och saker som behöver göras o fixas efter hand.

I onsdags var jag hos min frisör, och denna gång blev håret kortare än någonsin tidigare. Men jag trivs jättebra i min nya frisyr. Skulle vilja färga det också men det är för dyrt för min plånbok just nu.

Nu ska jag sortera tvätten o förbereda inför imorgon.

Och hörrni kom ihåg att tänka possitivt om er själva, det är ni värda!

//H-M

2 kommentarer:

  1. Hej
    Känner igen det tankesättet. Har själv haft (har) det. Man får jobba hårt för att tro på sig själv eller att våga finnas på ett sätt. ta plats.
    Jag vet var ifrån mina negativa tankar kommer från och det något jag får kämpa med resten av livet. Att ta plats.
    Hoppas du får en skön vecka

    SvaraRadera
  2. Var rädd om hålen i kalendern :)

    mvh//pernilla be

    SvaraRadera

Viktbloggarna Viktbloggarna