Sidor

torsdag 26 maj 2011

Målbild, Delmål, och Målvikt

Igår och idag har jag pysslat ganska mycket, jag håller på med scrapbooking. Just nu har jag gjort en sida med målbild o skrivit hur de kommer vara då när jag nått min målvikt men än är jag inte klar det är så svårt att föreställa sig riktigt hur det kommmer att vara! Det är lätt att komma på saker som jag kommer kunna göra då som jag inte kan nu. Men att föreställa sig hur man kommer se ut, må, och vara är så mkt svårare. Antagligen den samma H-M som jag är nu men bara mkt mindre. Något som jag jobbar mkt på nu samtidigt som jag håller på att gå ner i vikt är att jobba med min självbild och mitt självförtroende. Så antagligen kommer de va mkt tydligare och starkare när jag är vid målvikt. Det är ju inget som kommer "av sig själv" bara för att man väger mindre.

Ett delmål som jag har är att komma i mina jeans, har 7 par alla i samma storlek, dom kan jag snart ha. Sen har jag ytterligare 5 par i några storlekar mindre som jag sen ska krympa i.

Så här har min dag sett ut: frukosten var bra; havregrynsgröt med kanel på, Sen åkte jag kl 9 o tränade på de "gamla gymet" . Sen åt jag en xtra-bar, till mellanmål. Till lunch blev de subway; chicken teriyaki, grovt bröd o grönsaker. Efter lunchen gick jag till xtravaganza o tränade där också. Så 2 träningspass vart de idag. Men Sen när jag kom hem åt jag en chokladboll :-( VARFÖR?! Finns inga ursäkter! Till middag blev de pannbiffar, med sweetchilli och guacamole och en liten sallad till de. Så sammanfattningsvis en bra dag.

Nu ska jag fortsätta pyssla och kolla igenom gamla kort, och förhoppningsvis bli lite inspirerad av det.

"Perhaps the most fascinating and mysterious universe of all, is the one within us" - Carl Sagan

Ha det bra vänner, ta hand om er!

//H-M

1 kommentar:

  1. Sök i min blogg på "resultatcollage" så får du se hur jag tänker. Jag klippte ur tidningar. Det är lite dålig kvalite på kortet, men du ser nog.

    mvh//pernilla be

    SvaraRadera

Viktbloggarna Viktbloggarna