Sidor

tisdag 10 maj 2011

Dag 15. Att vara personlig men inte privat

Idag är jag bara hemma och tar det lugnt, känner mig inte så pigg har fått en blandning av förkylning och allergi så är täppt o har ont i huvudet mm. Men får lite nytta gjort ändå, håller på att tvätta mm.

Just nu håller jag på att läsa en av Mia Törnbloms böcker och hennes blogg, och hon är även en av experterna på viktklubb där jag är medlem och där skriver hon varje dag en tanke, som idag har hon skrivit:

"När du umgås med andra människor, förmedla vad som är sant, nödvändigt och kärleksfullt".

Och en annan gång skrev hon ungefär så här:
" I möte med andra människor var alltid personlig, men inte alltid privat".

Det tycker jag var så bra sagt och jag håller med henne. Men jag tycker att det är svårt. Att vara öppen och sig själv, få andra att lära känne en utan att berätta privata saker. Kanske krånglar jag bara till det för mig. Hur tänker ni när ni läser det citatet?

Jag känner för att baka något idag men vem ska jag bjuda de kakorna på? Jag kan ju inte äta dem själv. Får nog bli något annat pyssel kanske lite scrapbooking idag :-)

Det här gör jag gärna en ledig dag:
  1. Umgås med vänner/familj
  2. Pysslar
  3. Går en promenad
  4. Tränar
  5. Städar
  6. Fotograferar i naturen (blir ju i samband med promenad)
  7. Läser en bok (och dricker en kopp te samtidigt)
  8. Vilar o tar de lugnt
  9. Går på stan
  10. Bakar o fixar i köket
Imorgon börjar gruppträffarna på xtravaganza, det ser jag fram emot! Jag ska gå dit lite innan de börjar för att väga mig igen, Det är blandade känslor inför det, men de borde visa minus. Men de tråkiga är ju om de visar som förra ggn att det nästan bara var vatten!

Ta hand om er!

//H-M

2 kommentarer:

  1. Lycka till på vägningen! Jag tror det kommer gå superbra!

    SvaraRadera
  2. Mia Thörnbloms böcker är underbara. Har en del av hennes böcker. Hon ger sån härlig kick och tro på sig själv.
    Har hon en blogg?
    Kram

    SvaraRadera

Viktbloggarna Viktbloggarna