Sidor

söndag 22 maj 2011

Det här drömmer jag om

Söndag, en ledig dag från vardagssysslor, en dag tid för vila och återhämtning, tid att reflektera över hur veckan har varit och hur man vill att kommande vecka ska vara. Så sammanfattningsvis har veckan varit bra. Jag har tränat 2 pass, ett på xv och ett på mitt "gamla" gym. Det har varit lite för mkt egen tid hade gärna träffat och umgåtts med fler vänner. Så det är något jag ska satsa mer på kommande vecka. Boka in lunchträffar mm. Kommande vecka ska jag försöka hinna 3 träningspass innan torsdag, för på torsdag beger jag mig till nybro för att umgås med min lillasyster R.

Som sagt tidigare så kretsar mina tankar mycket om framtiden, men istället för att grubbla och oroa mig så försöker jag vända på det och tänka på vad vill jag och vad drömmer jag om. Så här kommer en kliten "lista" på saker jag vill:

Bli frisk och kunna jobba igen
Drömmer om att gifta mig o få egen familj
Ta körkort
Äga en digital systemkamera: nikon D90 
Gå en fotokurs
Resa till: Thailand, Irland, Skottland, Tunisien, Australien,
Flytta till en större lägenhet.
Studera på Högskola, (kan inte avslöja vad, än)
Nå en lägre och mer hälsosam vikt.
Äga och uppfostra en hund

Det var en blandning av saker jag vill göra i mitt liv. Finns ju givetvis mer, små och stora drömmar inom mig. Men nu fick ni ta del av lite av dem.

Ta hand om er.
Våga drömma!

2 kommentarer:

  1. Hej gumman!
    Vad duktig du är som tränar och kämpar på! Det är bättre att blicka framåt än bakåt så man ser vart vägen går... Fortsätt att drömma och inte oroa dig för framtiden. Då blir den ljusare =)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Trevliga drömmar tycker jag :) Jag delar några av dem, bland annat gifta mig (är dock ihop med samma karl sen 1989), och äga/uppfostra en hund. Jag har några andra drömmar också: Lära mig klättra, springa Göteborgsvarvet (21 km), cykla Tjejvättern (110 km). Det är bara bra och sunt att drömma :)

    mvh//pernilla be

    SvaraRadera

Viktbloggarna Viktbloggarna