Sidor

fredag 20 maj 2011

Oro och ångest

Idag bestämde jag mig för att gå upp tidigt och gå o träna direkt. Jag tycker att det är så härligt att komma till xv:s lokaler, man blir lugn o fokuserad. Så tränade på crosstrainer och löpband o körde sen lite styrka. Så känner mig nöjd och duktig efter det passet. Sen gav jag mig även på att försöka använda "skakmaskinen" en platta man ska stå på o så skakar/vibrerar det i hela kroppen, förstår inte vitsen med den, men de säger de ska vara bra. Har du testat en sån maskin? Vad tycker du om de?

Idag handlar tankarna mkt om framtiden, och det är med oro och ångest jag tänker på den! Hur ska jag göra för att komma vidare, har jag rätt "verktyg" för framtiden. Det är nu jag ska bygga så att det håller. Nu blir jag lite personlig här men det senaste året har varit väldigt tufft för mig på olika sätt, jag har varit och är sjukskriven. Jag får bra hjälp av läkare och vänner, men vad mer behöver Jag göra för att komma vidare. Jag vill ju komma starkare ur detta. Men nu är jag där igen, prestation och duktighet. Det kommer ta tid att komma vidare och kanske blir jag aldrig "färdig" utan det är nått jag får jobba på mer eller mindre hela livet. Nu vet ni lite mer om mig. Men nu lämnar jag det ämnet för idag.

"Jag har slösat alldeles för mycket tid på att oroa mig för sådant som aldrig hände." (Citat av Tony Morgan)

//H-M

2 kommentarer:

  1. "Färdig" blir man aldrig, men man blir lite klokare för varje erfarenhet man erövrar :) Skriva blogg är bra för då måste man "tanka ner" sina tankar och ofta får men aha-upplevelse av det när man tvingas formulera sig. Tankar består egentligen av tre bitar: 1) Känslor, 2) Fakta, 3) Attityd. Känslorna kan man sällan påverka, de lever sitt eget liv, men de andra två bitarna kan man verkligen påverka. Attityden tror jag är jätteviktig, men även fakta-biten kan vara avgörande. En kvinna som var flygrädd berättade att hon i sitt jobb var tvungen att flyga tre gg/vecka. Då samlade hon alla fakta om flygresor och kunde sedan komma fram till att flyga är det absolut säkraste sättet att resa. Därefter flyger hon i tjänsten utan problem.

    mvh//pernilla be

    SvaraRadera
  2. Jag kör med vibb-plattan någon gång ibland. Främst när jag kört igenom styrkemaskinerna o inte känt mig "färdig". Inte varit tillräckligt trött i musklerna. Men det kan jag säga. Det är jag efter vibbplattan. :-)

    Håller med Pernilla. Man blir aldrig "färdig". Man arbetar med sin egen utveckling hela livet. O vart efter tiden går så märker du att du utvecklats o vill ha nya utmaningar. Jag har oxå haft tuffa år, men ser nu ljust på framtiden o framförallt nu den närmsta tiden. Lite skrämmande men ändå väldigt roliga saker på G!!

    Mvh. Madde

    SvaraRadera

Viktbloggarna Viktbloggarna