Sidor

måndag 9 maj 2011

Dag 10,11, 12, 13, och nu 14

I torsdags eftermiddag begav jag mig mot Nybro för att hälsa på min familj. Där hade jag tyvärr inte tillgång till Internet så det blev inget bloggande men jag ska nu försöka sammanfatta hur det har gått.
Med mig hade jag tillräckligt med produkter för att kunna köra helfart under hela helgen. I lördags var det min födelsedag, och då ville familjen givetvis fira detta. Jag gjorde i ordning en kycklingsallad till lunch och efterätten blev bär i ugn med riven choklad på och så glass till. Familjen (framförallt mamma) tyckte att jag skulle äta den dagen, ("du kan väl äta idag det är ju din födelsedag, det är väl inte så farligt det är ju sallad o de är inte onyttigt, du kommer inte gå upp av de..." osv) Men jag stod fast vid mitt beslut jag skulle INTE äta. När de andra åt drack jag en RTD Chokladsmak och var så nöjd med det.

Men jag gjorde ändå 2 val som jag inte är nöjd med som kan ha gjort så att ja kommit ur ketonfasen, det första var att jag drack 1/2 glas smaksatt ramlösa som jag hört lite olika, om det är tillåtet lr inte. Och det andra var att jag smakade på min systers modifast soppa som är LowCalorieDiet medan extravaganza är VeryLowCalorieDiet så kanske att jag fick i mig för mkt kcal/kolhydrater mm, Men jag försöker tänka att det var värt det. Ramlösan drack jag på min födelsedag. Och att jag smakade på modifast är ju bra på ett sätt då kan jag jämföra med xtravaganza.

Syrran har en hund som jag även fick ta promenader med i helgen, så lite vardagsmotion blev det iaf. Jag önskar att jag kunde ha hund men jag bor för trångt för att kunna ha de. Det får bli senare i livet så länge är jag nöjd med min gosiga katt zimba.

Nu ska jag packa träningsväskan o ge mig i väg till xtravaganza, ska även köpa en veckomeny, mina soppor är helt slut nu.

Ha de bra o njut av de sköna vädret! //H-M

2 kommentarer:

  1. Smaksatt Ramlösa och Loka är ok. Jag brukar köpa Icas och Coops smaksatta vatten också, det är billigare. Bon aqua och liknande ska man dock se upp med.

    Härligt ståndaktig du är - till och med på din födelsedag :)

    mvh//pernilla

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt att du lyckades hålla emot god mat på din födelsedag! Tror varken vattnet eller att du smakade av din systers "mat" har någon som helst betydelse. Fortsätt kämpa på!

    Lycka till på din resa!

    SvaraRadera

Viktbloggarna Viktbloggarna