Sidor

torsdag 2 juni 2011

Torsdag, blev en slöar dag

Sov länge idag, så skönt! Idag har jag tänkt städat lite här hemma, finns alltid nått att göra. Idag blir de städning av garderoben. Jag har en del kläder som jag inte använder, Egentligen är de inte något fel på dem. Men de blir ändå att man inte använder dem, så det behövs en liten rensning. Kanske att syrran R vill ha de kläderna annars blir de att jag skänker dem till second hand.
 
Nästa vecka ska jag rensa ut ett förråd som jag fått använda i ca ett år, där står allt som jag inte får plats med i min lilla lägenhet nu, jag flyttade från en trea till en liten etta. Så i förrådet står köksmöbler, en soffa, ett stort skåp, 8-10 flyttkartonger och massa smågrejjer. Jag får inte ha kvar sakerna i det förrådet för de som äger de ska bygga om där och göra det till ett kontor. Så frågan är vart jag ska göra av alla saker. Jag behöver ju dem sen när jag flyttar till större lägenhet vilket jag hoppas på att jag kan göra SNART! Har frågat runt om nån jag känner har ett förråd som jag kan få låna, utan napp. Hmm jag får väl kolla vad det kostar att magsinera sakerna, men det är nog rätt dyrt.

Nu är det dags att äta sen ta tag i garderobsrensningen.

Här kommer ett recept som jag tycker är väldigt gott:

Annikas fisk

400 gram torsk
2 rivna morätter
1 dl finskuren purjolök
1/2 tärning grönskasbuljong
1 dl vatten
2 dl (lätt) créme fraiche
3/4 tsk salt
1 krm vitpeppar

  1. Stek de rivna morötterna och purjolöken.
  2. Lägg i vatten buljong och créme fraiche, koka några minuter. Lägg ev. i lite Maizenamjöl så såsen tjocknar.
  3. Salta och peppra fisken.
  4. Lägg sås under och över fisken i en ugnsfast form.
  5. Gratinera i ugnen i 200 grader, i ca 30 min
Servera potatis och broccoli till.

Ha en skön dag!

//H-M

1 kommentar:

  1. Lät som ett mycket gott recept. Det ska jag testa lite senare när jag äter lite mer. Men kanske jag testar på barnen först... ;-)

    SvaraRadera

Viktbloggarna Viktbloggarna