Sidor

lördag 18 juni 2011

Funderar...

Nu har det gått ett tag sedan jag skrev här sist. Sorry till er som väntat på ett blogginlägg från mig ;-)

Så hur har senaste tiden varit? Ja till att börja med så har jag varit hos tandläkaren 2 ggr denna veckan! Första tillfället var bara undersökning, putsning och flourbehandling så ingen fara och andra tillfället pratade vi bara, om vad som mer behöver "fixas" i min mun, det var inget akut men sammanfattningsvis kan man säga att det kommer kosta en del, fast det gör det ju alltid, förstår inte varför det ska vara så dyrt, och varför räknas det inte in i övrig sjukvård!(men det är ju en annan diskution) Men iaf så har tandläkaren semester hela juli och det fanns ingen tid fören i september, så det är ju ganska länge kvar till dess. Jag antar att jag inte är ensam om att inte tycka om att gå till tandläkaren. :-(

I onsdags var det gruppträff 7 på xv, och jag vägde mig. Det var inget possitivt resultat! Jag har gått upp! Men inte allt, har fortfarande minskat 7 kilo sen maxvikten. Det var sista gruppträffen innan sommaren, så nu är de ingen träff fören i augusti. Men XV kommer vara öppet ganska mkt i sommar, så man har tillgång till gymet mm. Jag funderar på att börja på helfart med xv igen, kanske mest för att bryta dåliga vanor och komma på rätt spår. Har nog tänkt soppa 2 veckor men har inte bestämt riktigt när jag ska börja men antagligen blir det efter midsommar.

Tiden går så fort tycker jag, tänk att snart är det midsommar! Jag har inte riktigt bestämt vart jag ska fira den, finns några alternativ. Hur ska ni fira midsommar?

Jag har börjat läsa böcker igen, har haft ett lååångt uppehåll då jag inte läst någon bok alls men nu äntligen är jag slukad av bokvärlden igen! Har precis läst ut en jättebra bok, och har börjat på en annan som jag fick i födelsedagspresent, men den är ganska djup o ger många tankeställare så den kommer nog ta lite längre tid att läsa. Har ni något förslag på bra böcker? Tacksam för alla tips.

//H-M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Viktbloggarna Viktbloggarna