Sidor

torsdag 2 juni 2011

Sjukskrivningen

För er som inte vet, Jag har varit sjukskriven sedan april 2010, och igår blev de klart att jag kommer vara sjukskriven hela sommaren. Det känns bra att jag inte behöver "stressa" utan det får ta den tid det tar att bli frisk. Jag har varit lite orolig över detta de senaste veckorna, att sjukskrivningen inte skulle förlängas. Jag har känt att jag inte är redo för att börja jobba än men har tänkt, hur ska jag få läkarna och försäkringskassan att förstå det! Men än en gång visade det sig att oron var helt i onödan, jag oroade mig över sånt som inte hände (som jag skrivit om tidigare).

Har ni tänkt på hur mycket musik kan påverka ens humör och tankar?! Just nu lyssnar jag på Samuel Ljungblahds skiva "reason why" och innan lyssnade jag på en skiva min vän L (tillsammans med några vänner) gjort, och de skivorna gör mig så glad och berörd! Den sistnämnda skivan brukar jag lyssna på när jag saknar L, och det gör visserligen oftast att jag saknar henne ännu mer :-) Tycker så mkt om dig L!

Garderobsrensningen som jag skrev om i förra inlägget, är inte klar än, tar ju sån tid att pröva allt och se vad man ska använda, lägga undan, skänka och slänga! Ja faktiskt slänga, jag har slängt en hel kasse med kläder. Sånt som är utslitet, nått litet hål, eller fläck som inte går bort osv... borde kanske rensa oftare. Men har även fått fram en del kläder som jag snart kan ha, och den högen med kläder får ligga främst i garderoben så att jag blir påmind om det ofta, som motivation.

Nu ska jag fixa lite kvällsmat; naturell yoghurt, med frysta hallon och hackade nötter i. Och sen ska jag fortsätta rensa mina kläder.

Ta hand om er!

//H-M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Viktbloggarna Viktbloggarna