Sidor

tisdag 21 juni 2011

Jag hade ju planerat det så bra!

Idag har jag bara varit hemma, fixat lite med mina blommor planterat om en del o gjort det fint på uteplatsen. Skönt att få det gjort.

Imorgon hade jag planerat att göra massa ärenden på stan, och syrran A skulle komma o hjälpa mig (jag har ingen bil) men så gick hennes bil plötsligt helt sönder idag, de vet fortf. inte vad det är för fel, hoppas att det går o laga och att de inte blir allt för dyrt! För min del innebär det ju att jag får försöka fixa mina ärenden själv och då kånka allt på bussen. Jag gör nog inte alla ärenden på en gång imorn får göra de viktigaste och de som går att ta på bussen.

På torsdag var det tänkt jag skulle åka till Nybro och fira midsommar där, det var bestämt att jag skulle åka med min bror S som då åker från göteborg, men så har (även) han fått nått fel på bilen som måste åtgärdas direkt så då kan han inte ta vägen förbi jkpg för att hämta mig :-( Och att försöka fixa en tågbiljett nu så här sent är dyyyyyrt! Nästa 500 kr enkel väg, och dessutom ska jag ha med mig min katt, jag har aldrig rest med honom innan så vet inte hur de skulle gå. Min syster S erbjöd sig att hämta mig imorn, men så har jag en läkartid på torsdag morgon som jag inte kan missa. Åh va rörigt det vart.... Jag hade ju planerat de så bra!

Får tänka lite till på de här o se vad som är bästa lösningen.... Det gäller att vara problemlösare!

1 kommentar:

  1. Trist när det inte blir som man tänkt sig, men midsommar blir det ändå. Ibland är det sådan hets inför helger som nyår och midsommar, och är man inte bjuden på stora kalas känner man sig lätt lite off. Vi ska fira med svärföräldrarna, och storasyster kanske får en kompis på besök också. I pytteliten skala m.a.o.

    Trevlig midsommar!

    mvh//pernilla be

    SvaraRadera

Viktbloggarna Viktbloggarna