Sidor

söndag 5 juni 2011

Jag vill flytta o de nu!

Först en liten rapportering om hur jag hade de igår,  jag var ju som sagt på bio med några tjejkompisar, jag är helnöjd, filmen var bra och rolig, Johnny Depp är ju bäst! Efter filmen begav vi oss som planerat, hem till Saga där bjöd hon på tacogratäng med sallad, och sen fudgetårta. De var riktigt gott! Tack Saga! Vi satt och pratade till runt midnatt, vi hade mkt att prata om :-)

Så idag blev det att jag tog sovmorgon, och sen kom syrran o 2 av hennes barn för att hämta mig så åkte vi till plantagen o handlade blommor till deras trädgård :-) Mysigt att umgås med dem en hel dag!

Nu sitter jag o letar lägenhet i Jönköping, vilket inte är så lätt att få tag på! Men jag ger mig inte, jag vill flytta, o de NU eller ja snart iallafall! Har ni nått tips att komma med är det mkt välkommet!
Jag visste ju att när jag flyttade till den lägenhet jag bor i nu bara skulle vara tillfälligt, och nu har jag bott här i ett år och det känns som att det räcker. Jag vill ha en VANLIG lägenhet, vad är då en vanlig lägenhet enligt mig ett rum (eller gärna 2!) och KÖK, ordentligtt kök med hel frys inte bara frysfack!!! En lägenhet med trappuppgång, med grannar, inte privat i ett hus. En lägenhet där jag får plats med MINA möbler, alla möbler jag har så jag inte behöver magasinera en del eller så som jag har de nu!!! Har jag orimliga "krav"?

Fördelar med lägenheten jag har nu:
Hyresvärden är jättebra.
De är en mysig, härlig barnfamilj som äger huset.
De är väldigt tillmötesgående bryr sig om att jag ska ha det bra och trivas osv.
Jag har tillgång till deras trädgård.
Min katt Zimba kan va både inne o ute, när han vill.
Hyresvärden har varit kattvakt några ggr. då jag har åkt iväg över en helg mm.
När de har varit något problem och jag har sagt till om det så har det fixats fort.

Nackdelar med lägenheten jag har nu:
Hyran är hög! (visserligen ingår det en del som inte ingår i "vanlig" lägenhet men ändå.)
Lite för oprivat, känns som att jag är inneboende hos dem.
Kan inte hänga upp NÅGOT på väggarna inga tavlor inga hyllor osv.
Det är en väldigt liten lägenhet
Kan inte bjuda hem folk (en i taget är de som gäller här)
Har inget vanligt kök.
Och bara ett litet frysfack
Kan inte möblera om, får bara plats på ett sätt.
Går inte ha några blommor i fönstret.
Svårt att hålla helt ordning på så liten yta. (med mycket saker)
Här är de sov/tv mm rum i ett. tycker inte om o ha sängen som en extra "soffa"
Jag vill ha ett Eget Hem!

Ja listan kan fortsätta o göras lång men jag slutar där! För det är ändå det som gör att jag inte trivs, just att detta inte känns som Mitt hem!

Nu ska jag äta kvällsmat och sen städa lite här.... tråkigt men sant. Lite senare ska min vän Marina ringa, ser fram emot att få prata med henne.

Ta hand om dig!!

//H-M

1 kommentar:

  1. Hej
    Ja det inte lätt hitta lägenhet. Hoppas du hittar någon lägenhet snart. Även om allt bra där du bor så förstår jag vad du menar. Det betyder mycket att ha sitt egna som man kan husera hur man vill. Kram

    SvaraRadera

Viktbloggarna Viktbloggarna