Sidor

måndag 23 juli 2012

Tradera "freak"

Jag är inne på tradera nästan varje dag! Ibland hittar jag fynd. Jag tycker det är roligt att buda in kläder o grejer därifrån, som sagt en del fynd finns det men de finns även en hel del skräp där som tex gammal använd smörkniv, och andra konstiga begagnade saker.

Det här med gastric bypass alltså, jag har sett och läst så mkt negativt om det de senaste dagarna. Att det finns risker det har jag ju vetat från början! Men man blir lite skraj o tveksam till att gå igenom en sådan operation när man ser en dokumentär på tv om en man som blev väldigt sjuk efter en GBP. Men att vara rejält överviktig medför ju också väldigt många risker och problem!
Försöker tänka på mig själv som smal, hur kommer det att vara?! Jag vill ju förändras, på så vis att jag kommer våga och kunna mer. Men jag vill inte tänka att jag kommer bli lycklig bara för att jag blivit smal(are). För så funkar det ju inte, man måste jobba på sitt inre hela tiden! Och det tar längre tid att förstå rent mentalt att man har förändrats till det yttre. Och hur kommer mina vänner att vara, alltså missförstå mig inte nu jag tror inte att jag kommer förlora mina vänner för att jag förändras o blir smal.. men det måste ju ändå bli annorlunda tänker jag! För då kan jag följa med vänner när de ska shoppa kläder, utan att bara vara smakråd till vad de ska köpa!

Jag måste ta tag i att göra en plan över hur jag ska äta o träna fram tills jag ska opereras. Jag vet ju att precis innan operationen så ska man leva på flytande vlcd, så som xtra vaganza soppor eller liknande. Men jag vill ju gå ner i vikt nu med men jag sköter mig inte särskilt bra för o kunna göra det. Jag har vägt mig på 3 olika vågar och alla visa olika så jag vet inte exakt vad jag väger men de spelar ju eg. ingen roll jag vet ju att jag väger väldigt för mycket.  

Vad är det jag vill göra när jag blivit normalviktig?! Här kommer en liten lista på en del av dem:
  • En hel dag på Liseberg
  • shoppa med syrran (på affärer jag inte ens går in i nu)
  • resa
  • rida
hmm det var vad jag kom på just nu, det finns säkert mer jag vill göra så jag återkommer med det.

Snart börjar jag skolan, känns konstigt! Kan inte tänka mig själv göra läxor o annat. Men jag måste klara det den här gången! Jag kan inte misslyckas igen... Men jag tänker att jag  har helt andra förutsättningar den här gången!

Nu ska jag gå o lägga mig o försöka sova, Hoppas ni kan sova gott i natt.

//H-M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Viktbloggarna Viktbloggarna