Sidor

måndag 2 juli 2012

Förändring pågång

Jag har funderat mycket de senaste dagarna på vad jag ska göra av den här bloggen! Jag ser ju att det är några som läser även om jag inte får några kommentarer på inläggen. Mitt liv är inte detsamma idag som det var när jag startade den här bloggen. Ni har kanske märkt att jag har tagit bort sidan där jag hade skrivit om xtra vaganza, jag är fortfarande med där men inte så aktiv just nu. Jag har tänkt att ändra den här bloggens inriktning nu.

Nu tänker jag vara personlig o berätta om det som jag tycker är jobbigt och svårt! Som jag nämnt i tidigare inlägg så har jag tagit ett viktigt och stort beslut vad det är för beslut kommer jag strax att berätta men först lite bakgrund till mitt beslut. Jag har sedan tidig tonår varit överviktig, och inte så lite heller. När jag gick i låg och mellanstadiet var jag ganska aktiv, varje vecka: spelade jag badminton, fick ridlektioner på islandshästar, gick på simning, tog lektioner i att spela fiol, var med på scouter, ja som sagt jag var aktiv! Men i 6e klass slutade jag med Allt! Fiol lektionerna blev för dyra och man fick bara hyra fiolen 3 terminer sen var man tvungen att köpa en egen fiol och det hade inte vi råd med.. Scouterna slutade jag med för att de var bara för yngre barn. Badminton och simning slutade jag med för att jag var mobbad där. Ridningen var nog det enda som jag fortsatte med. Men när jag gick i åttonde klass så red jag tillsammans med min syster, och den ridturen slutade inte så väl, jag ramlade av och landade på min vänstra fot, fick en spricka på utsidan av foten, och jag fick ha kryckor i 6 veckor,  (jag har fortfarande problem med foten så tror att jag skulle haft gips eller opererat foten). Sedan dess har jag kämpat med min övervikt, jag har försökt gå ner i vikt på många olika sätt! Viktväktarna, herbalife, viktväktarna igen, viktklubb på internet, sen xtra vaganza. av alla dessa metoder jag prövat så tycker jag att viktklubb på internet och xtra vaganza är bäst! Vart vill jag komma med att berätta allt det här? Jo så här är det jag har nu bestämt mig för att göra en gastric bypass, Japp så är de! Nu har jag sagt det. Vad tycker ni om detta? Snälla skriv en kommentar om du läst detta! Jag har ju bestämt mig så kommer inte ändra mig. Operationen kommer att bli i augusti.

//H-M

1 kommentar:

  1. Starkt skrivet av dig syrran att du vågade öppna upp dig! Jag är med dig hela vägen och tillsammans ska vi lyckas!

    Jag tycker att detta med operationen kommer bli super, du är så stark så det klarar du :) jag hoppas med jag gör de :)

    Tror dina läsare uppskattar ärliga inlägg och personligt med :) kommer fortsätta läsa och kommentera när jag kan!

    Kram <3

    SvaraRadera

Viktbloggarna Viktbloggarna