Sidor

lördag 14 juli 2012

Några dagar i Lappland

Förra onsdagen satt jag i bilen påväg upp till Lycksele. Jag åkte med en familj som är mkt nära vänner till mig! Vi åkte tidigt, kl 04.30 på onsdag morgon! Vi åkte dit för att vara med på något som kallas Lapplandsveckan, det är en konferens i husbondliden. Om man vill kan man bo på konferens området, i husvagn. Men vi valde att bo på hotell lappland ett fem stjärnigt hotell inne i Lycksele! Vi hade verkligen härliga dagar där! En av dagarna hade vi tid att vara hotellets relaxavdelning i 3! timmar, och t.o.m jag badade :) Fast det var riktigt jobbigt att visa sig i bikini, som väl var så va de inte så mkt folk just då vi va där.

Idag har jag hjälpt min vän Linda C att flyttstäda, och sen var det avsked, jag vet ju att det inte kommer dröja så jättelänge tills vi ses igen men ändå! Det senaste året har jag haft henne bara 10 min bort! Nu är de ca 1,5 h till henne! Vi har umgåtts väldigt mkt det senaste året, flera ggr i veckan. Nu kommer det bara vara  nån helg då o då som vi kommer kunna ses! Men jag ska inte deppa ihop för detta,

Som jag sagt i tidigare inlägg så har jag bestämt mig för att göra en gastric bypass operation, Men jag får erkänna att de senaste dagarna har ja tvekat ganska mycket! Jag ÖNSKAR SÅÅÅÅ att jag skulle klara att gå ner i vikt utan operationen! Och känner jag mig själv så kommer jag efter operationen ofta tänka "tänk om jag inte gjort operationen, hade jag lyckats gå ner i vikt själv då?" Det kommer jag ju aldrig få veta, men jag tror inte jag kan gå ner alla mina kilon med all den egen kraft o motivation som det krävs! Och även om jag egentligen inte vill erkänna det så börjar jag känna att min kropp inte orkar bära så här många kilon, något måste göras!!

Visst finns det mycket man längtar efter, jag tänker "när jag är smal kan jag/ska jag/vill jag.... så här kommer en liten lista på sånna saker jag kommer göra när jag nått min målvikt.

  • Kläder kläder kläder jag älskar kläder, men jag älskar inte hur de sitter på mig just nu, Kommer bli så skönt att kunna ha vilka kläder som helst (typ)
  • Resa - kunna ha bältet på flyget utan att säga till om extra. orka resa o uppleva länderna gåendes
  • Nöje - Kunna åka ALLT på Liseberg till och med släng gungan.
Kommer ni på mer man kan göra när man är smal, som man inte kan göra när man är stooor? Skriv en kommentar om det isf.

Nu ska jag gå in på en sida som min fina syster, Rebecka tipsade mig om:  www.viktoperation.ifokus.se

Gå även in på Rebeckas blogg hon uppdaterar flera ggr om dan :)
www.beckisbecka.blogspot.se


//H-M

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag läser din systers blogg, & har själv gått på Xtravaganza. Eftersom du har bestämmt dig för Gastric, så undrar jag om du inte gick ner något med Xtravaganza? kram

    SvaraRadera
  2. Du glömde berätta om dina 60 Myggbett som du fick där långt upp i landet! ;)

    Jag känner så med att, tänk om jag hade klarat det utan op? Det är ju en så Stor operation, det är väl alla, men denna känns så väldigt livsförändrande! Man kan ju aldrig ta det tillbaka om något går fel så får man leva med det resten av livet. Men vi får hoppas att det går lika bra för oss som det gick för Sara!

    Jag vet att du kommer klara det!

    Saker som blir lättare att göra när man är smal..

    Hm ja jag hoppas jag slutar skämmas över att äta, både med familj och äta ute.
    Man sparar in pengar på att inte köpa en massa onyttigt, och de pengarna kan man lägga på att ja som du säger köpa Kläder, resa eller så.

    Du sa det mesta som man tänker på, och jag Hoppas verkligen att du och jag kan åka Slänggungan! Det vore totalt awesome att se dig i slänggungorna!

    Vi hörs vid sen! :)

    //Rebecka <3

    SvaraRadera

Viktbloggarna Viktbloggarna