Sidor

onsdag 29 maj 2013

Nytt halsband till Ritzo

I måndags var Ritzo som sagt hos veterinären och det gick bra! Han skötte sig fint :-) Och som väntat så frågade veterinären om vad jag har för foder till honom och när jag då sa att jag har samma foder som uppfödaren hade och det är doggy valpfoder, hm sa hon, det fodret rekommenderar inte vi, och så fick jag en 1 kilos påse med ett enligt henne bra foder. Efter vi var klara där så åkte vi hem och lämnade Ritzo sen åkte syrran o jag till Ikea och åt lunch. Sen gjorde vi några ärenden bl.a. på granngården. Där köpte jag bland annat ett nytt halsband till Ritzo för det han hade var nu för litet! Så ja han växer som han ska :-)

Kommer han någonsin vänja sig vid att de svichar förbi en cyklist när vi är ute o går och det utan att han behöver skälla på den!! Visst det är bättre nu än vad det var i början men ändå.. 

Tidigt på morgonen idag, ungefär kl halv sex gick jag upp o gjorde mig iordning och tog med ritzo på en promenad och sedan gick vi till närmaste busshållplats, tog nästa buss och åkte 5 hållplatser och gick sen av och promenerade hemåt. Hur det gick att åka buss? Ja det gick riktigt bra, han var lite rädd för att gå på bussen men sen gick det bra, det var bara jag, ritzo, busschauffören och en till på bussen så de var skönt att det var så lugnt första gången vi åkte buss. Jag funderar på att göra så fler gånger. så han vänjer sig vid att åka buss.

Jag älskar min hund, men det är inte alltid enkelt! Han ger mig många utmaningar varje dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Viktbloggarna Viktbloggarna