Sidor

söndag 19 maj 2013

Han heter inte Olfur längre!

Jag har nu bestämt mig för att inte kalla min hund för Olfur, För anledningen till att jag först valde det namnet var ju för att det förväntades av mig att ge honom ett Isländskt namn, Och det kanske han kommer ha men iaf inte Olfur!! Jag har fortfarande tid på mig att bestämma hans namn. Men vad det blir för namn kan jag avslöja i nästa inlägg.

När det gäller uppfostran av Honom så går det ganska bra, han kan sitt, han väntar tills jag säger till innan han får börjar äta, han blir oftast tyst när jag säger till honom att vara det. "olyckorna"(att han kissar inne osv.) sker mer o mer sällan nu, så han  kommer nog bli rumsren snart. Men ett problem har jag och det är att han gör  "utfall" han kan gå i koppel o vara ganska lugn men så plötsligt får han syn på en fågel eller någon som går förbi då rusar han mot de och drar som en tok i kopplet, och när jag ska gå en lite längre runda så drar han jättemycket o vill fram fort. Jag har testat alla tips jag fått om att vända håll, avleda, locka honom till mig, att alltid ha Hundgodis med mig osv. Men inget hjälper, jag har kanske för höga krav på honom, Han är ju bara 11 veckor nu.

Har ni tips på hur jag kan göra för att få honom sluta dra i kopplet? jag vet att detta är ett vanligt problem men jag vill verkligen träna bort det. .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Viktbloggarna Viktbloggarna