Sidor

söndag 26 maj 2013

Han skäller på allt som rör sig!!

Cyklister är farliga, andra hundar är spännande, bilar är skrämmande, människor ska man hälsa på. Japp så är det enligt Ritzo. Och vad han skäller, helt galet. Men han är ju bara valp och jag försöker på alla sätt att lära honom att saker inte är så farliga som han tror! Det är verkligen inte lätt med hunduppfostran.

Imorgon ska Ritzo till veterinären för att få sin 12 veckors vaccination. Hoppas att det kommer gå bra, egentligen är jag inte så nervös över hur de kommer gå när han ska få sprutan utan jag är mer nervös över hur Ritzo kommer vara i väntrummet.

I fredags började mitt sommarlov, såå skönt! Nu kan jag ägna mer tid åt att uppfostra hunden. Men jag ska även åka till mamma och kommer så klart att ta med hunden dit. Där är det lite lugnare så jag kan kanske träna honom där att inte dra så mkt i kopplet mm. men frågan är om när han sen kommer tillbaka till stan kommer skälla ännu mer på alla stadsljud och rörelser. Vad tror ni?

Min lillasyster har varit hos mig i två veckor nu, för att hjälpa mig med Ritzo när jag varit i skolan mm. Men idag ska hon åka hem så då ska jag börja träna Ritzo att vara ensam ibland, han måste vänja sig vid det så jag kan vara iväg några timmar utan att han blir tokig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Viktbloggarna Viktbloggarna