Sidor

onsdag 22 maj 2013

Liten utflykt med Ritzo

Idag har Ritzo och jag varit och hälsat på i min skola. Det var många som blev glada att få träffa honom! Många trodde att det var en bordercollie men icke det är ju en Islänning :-) Det var riktigt kul att få "visa upp" honom för alla, och Ritzo skötte sig riktigt bra! Fast visst var han bussig med, men det är han ju hemma med. Några i klassen tog hand om honom så att jag kunde vara med på  sista svenska lektionen för terminen. Men de tyckte bara det var roligt att få leka med honom en stund.

Att åka iväg med Ritzo var riktigt roligt men det tog på krafterna, både för mig och honom. Att vakta så inget händer honom, åka bil o hålla honom i  knät var inte heller så enkelt! Han är ju sprallig, nyfiken och uppmärksam på allt som händer runt om, och han är ju bara 12 veckor. Så jag tror det var skönt för honom att komma hem och sova. Men jag fick inte mkt vila, syrran drog direkt med mig till diechmann för att hon hade ett presentkort som fått av mig, syrran Annica och brorsan Samuel. Hon köpte 3 par skor! Och jag köpte ett par!

Men nu ska jag ta o vila en stund... innan det är dags att ta tag i lite städning här hemma.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Viktbloggarna Viktbloggarna