Sidor

tisdag 14 maj 2013

Nej Olfur!

Som jag känner mig tjatig på honom, "nej, nej, nej" "kom hit" "sitt" Varsågod" "Duktig Olfur" "Bra" "Jaa"

Jag är som en bandspelare som satts på repeat! Men jag vet ju att jag måste vara envis och vänlig men bestämd. Han tål att jag "tjatar" på honom. Han får belöning (att jag klappar honom eller ibland ge honom godis) när han gör rätt. Jag är verkligen glad att jag har Olfur, första dagen kändes det helt overkligt att jag hade honom hos mig, att han är min nu.

Det har inte gått så bra med maten varken igår eller idag, han har inte velat äta så mkt och det lilla han har ätit det har han kräkts upp. Nu har jag precis gett honom Lite torrfoder och hoppas på att han ska få behålla det. Jag Vet inte varför han kräks :-(

Nu är det dags för mig att äta också, glömmer bort att äta ibland...

//H-M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Viktbloggarna Viktbloggarna