Sidor

torsdag 30 maj 2013

"Hur ska du få honom att sluta skälla?"

Ja den frågan har jag fått några gånger, särskilt de senaste dagarna. En äldre dam kom fram när jag va ute o gick med Ritzo, hon sa "han är väldigt söt men hur kan du göra för att få tyst på honom" Hundar skäller okej min hund skäller kanske mer än de flesta men han är valp och har flyttat från landet till storstan, så det tar tid för honom att vänja sig vid nya ljud o rörelser. Jag säger till honom bestämt att vara tyst, ibland funkar de o ibland inte. Det hörs på skallet att det är av rädsla han skäller.
En annan som stannade o pratade med mig om Ritzo visade sig vara ordförande i den hundkursklubben som jag ska gå i augusti. Hon var mkt trevlig o önskade mig välkommen till kursen :-)

Det är många andra hundägare som vill att deras hund ska få hälsa på Ritzo, och visst jag förstår det men jag vill egentligen inte att de ska hälsa, för då lär sig Ritzo att han ska få hälsa på de hundar som vi möter (som jag vill att vi bara ska kunna gå förbi,) och jag vill inte det, då kommer han dra i kopplet tills han har fått hälsa. Men jag känner mig otrevlig om jag säger att nej de går inte bra att de hälsar. Varför? kanske den andre frågar, nån gång har jag sagt att jag håller på att träna lydnad med honom just då. Vad tycker ni om detta problemet, har ni tips på hur jag kan göra?

Idag har jag umgåtts med min vän Linda W, hon var här i stan bara över dagen, så vi var och åt lunch och tog sen en liten promenad i det härliga vädret. Jag fick ju också träffa deras fina dotter Leah, så söt! Och Linda är verkligen en bra mamma, tar hand om Leah jättebra o är så fin mot henne o småpratar hela tiden med henne. Ta åt dig Linda du är fantastisk!

Nu ska jag ta o städa lite här hemma, jag får passa på medans Ritzo sover.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Viktbloggarna Viktbloggarna