Sidor

söndag 9 september 2012

Träning är kul

Ja, Har man bra musik på så går träningen lättare och gör det roligare! Jag har precis kört ett zumba pass här hemma i vardagsrummet. Jag känner mig ganska fånig när jag står där o dansar för mig själv men de e bara o köra på ändå!

Söndag idag och jag bläddrar som vanligt i min kalender för att kolla över hur kommande vecka ser ut, se om den är lika fulltecknad som föregående vecka. Försöker planera vilka dagar jag ska äta i skolan och vilka dagar jag behöver ordna matlåda. Och planerar förstås in träningstillfällen. Det är inte mindre viktigt att tänka på när man ska vila, återhämta sig, ha roligt, träffa vänner osv. Och som det ser ut nu så kommer det vara en blandning av allt i veckan som kommer, måndag är fullbokad även om jag är ledig ifrån skolan. När jag ändå är inne på o pratar om almanacka, jag är just nu inne på en sida där man kan göra sin egen, och jag tror att jag ska göra en. Min almanacka håller snart inte ihop längre... fattas pärmar, blad mm. Den kommer definitivt inte hålla till januari då den slutar gälla.

Ibland önskar jag att jag var anonym i den här bloggen, det finns vissa saker som jag inte kan skriva om, en del som upptar stor del av mina tankar och min vardag! Men vissa saker är bara inte "tillåtet" att prata om... Problem som är tabu att prata o skriva om, jag tror ni förstår hur jag menar. Visst man ska inte prata om allt med alla och kanske framförallt inte skriva om allt i en blogg, men samtidigt tror jag att det skulle vara bra att kunna uttrycka sig fritt och ni skulle säkert känna igen er i en del av "problemen". Missförstå mig inte nu, jag tycker absolut att man kan vara personlig i sin blogg men kanske inte privat om ni e med på hur jag menar?!

Nu ska jag ta o ringa syrran www.beckisbecka.blogspot.com och se om hon fortfarande sover, hon hade tydligen varit vaken HELA natten till kl 8 på morgonen... så när jag ringde henne vid 12 idag så sov hon.

//H-M




1 kommentar:

  1. Hej Hanna-Maria!
    Jag tycker att du är duktig som kämpar!! Tycker att man får vara så personlig man vill i sin egen blogg men förstår hur du menar man vill ju inte vara för personlig eller lämnar ut sig själv för mycket. Ha det så bra och kram på dig/ Therese Jargén

    SvaraRadera

Viktbloggarna Viktbloggarna