Sidor

söndag 5 augusti 2012

Det är svårt att ta rätt beslut!

Nu har jag varit i Nybro några veckor. Visst har jag haft det bra här med familjen! Vi har varit iväg o badat flera ggr, bla till Öland och jag har fått lite färg, äntligen! :) Så de är svårt att åka här ifrån,jag menar vad ska jag åka hem till? Samtidigt som jag längtar hem lite. Planen var från början när jag åkte hit att jag skulle åka hem idag för att jag har en tid imorgon (måndag) kl 10 i Jönköping, det är en viktig tid och jag vill egentligen inte missa eller skjuta upp den. Men sen efter den tiden har jag inget inbokat fören nästa måndag så vad ska jag göra hemma resten av veckan. Sen kostar det ju rätt mycket att åka hem, mer än vad jag har råd med just nu. Egentligen behöver jag verkligen åka hem, för att förbereda mig för skolan som börjar snart, för att ta hand om mig själv och få egen tid, för att städa o rensa min stora gå in garderob, för att träffa vänner, -ja anledningarna är många, men som sagt den största anledningen till att jag inte åker är för att jag inte har pengar till tågbiljetten :( Så som det verkar nu så kommer jag stanna här en vecka till.

Idag började mamma prata om vad för stil jag kommer ha när jag är smal... och visst jag tror också att jag kommer ha annan klädstil då, nu passar inte de kläder som jag vill ha. Men jag kan ändå inte föreställa mig hur jag kommer se ut! Imorgon ska jag ringa till Värnamo o se hur det går med min remiss. Dom har kanske skickat en kallelse på posten men jag är ju inte hemma så ska se om jag kan få besked när jag ringer, om när gruppträffen inför operationen ska vara.

Många frågar mig vad jag ska göra när jag pluggat färdigt på SVF, och jag tänker: Kan jag inte få ta detta året först o se hur det går? Jag är jätterädd att jag ska misslyckas! Jag önskar jag gjort som min syster precis gjort: Pluggat i hemlighet, utan press och förväntningar från omgivningen. Hon är snart färdig med sina studier och blir då undersköterska.

Jag har ingen koll på vilka det är som läser min blogg, jag skulle gärna vilja veta det! Så när du läst de här inlägget skriv gärna en kommentar om att du läst och hur du känner mig eller hur du hittade min blogg.

Skriver snart igen....

//H-M

2 kommentarer:

  1. Jag läser din blogg H-M! Spännande att få följa med på din resa, ber om frid inför operationen och att du får sköna dagar innan du börjar skolan. Massa kramar till dig

    SvaraRadera
  2. Känn dig verkligen HELT FRI att låta bli att svara på frågor du inte känner dig bekväm med att besvara. Det är faktiskt ingen mänsklig rättighet att få svar på alla frågor man ställer. Kram!

    SvaraRadera

Viktbloggarna Viktbloggarna