Sidor

söndag 12 augusti 2012

Dags för mig att åka hem

Japp imorgon åker jag hem, jag har varit här i Nybro ganska länge. Jag har varit iväg några korta tillfällen så som när jag åkt till Öland och har ju även varit i Linköping o hälsat på min fina vän  Linda C.

Vad har jag mer gjort och vad har hänt den här sommaren? ja nu pratar jag som att sommaren är över fast det är den ju inte riktigt!

Sommaren började med att jag flyttade till ny lägenhet vilket var mkt positivt! Men efter att ha bott i lägenheten i bara 2 månader började jag må dåligt igen... det är fortfarande svårt att sätta fingret på exakt på vad det var som "utlöste" det hela. Men iaf efter att jag hade kämpat mkt på egen hand och försökt att vända på det (utan att lyckas) så bestämde jag mig för att söka hjälp som jag gjort ett par gånger tidigare. Jag blev inlagd och fick även den här gången bra hjälp, förutom att jag först hamnade på fel avdelning (en avdelning för personer med missbruksproblematik, det var riktigt jobbigt att vara där!!!). Men sen när jag väl fick komma till rätt avdelning vart det jättebra. Personalen var fantastisk och mina vänner och min familj kom och hälsade på  mig, De stöttade mig väldigt mkt! Jag fick chans att ta upp problem som jag aldrig pratat om tidigare. Fick bra hjälp av läkaren också,  även om jag i början tyckte att hon mest var jobbig som TJATADE på mig om min vikt och om att jag borde göra en gastric bypass operation! Innan jag åkte hem från avdelningen så sa jag till läkaren att hon fick skicka en remiss för GBP, även om hon hade tjatat så på mig så kände jag att det ändå var mitt eget beslut! Efter 2,5 veckor fick jag åka hem från avdelningen. Sen fortsatte sommaren väldigt bra!
Veckan efter att jag blev utskriven var det Nyhemsveckan, det är en stor kristen konferens som håller till i mullsjö. Jag har de senaste åren varit mkt engagerad där, speciellt med barnverksamheten som är där. Men i år orkade jag tyvärr inte det, men jag var där en dag och träffade en del gamla o nya vänner! Efter nyhemsveckan hade jag några dagar hemma gjorde inget speciellt vad jag minns.... Men sen den 4 juli åkte jag med min vän Marina o hennes 2 grabbar till Lycksele för att vara med på Lapplandsveckan. Vi bodde på 5 stjärnigt hotell och hade det riktigt bra där. En dag hade vi tid att vara på hotellets relax avdelning, Såå skönt! Sen när vi kom hem därifrån så åkte jag till nybro och har som sagt varit här sen dess...

Jag är nöjd med min sommar, Vad har du gjort i sommar! Vad har varit höjdpunkterna?

Idag gissade jag och syrran om när min GBP operation kommer bli av, hon gissade vecka 42, och jag sa vecka 45 Jag hoppas att Hon har rätt ;-)

//H-M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Viktbloggarna Viktbloggarna