Sidor

onsdag 6 juli 2011

Jag är kräsen jag vet...

Det är något jag påminns om varje dag, hur kräsen jag egentligen är. När jag är hemma själv o ska fixa mat är de ju inga problem jag handlar ju bara hem sånt jag tycker om. Men om jag är hos vänner eller ska äta ute är det ju lite svårare. När jag ska beställa på restaurang tar det låååång tid inte så mkt för at jag är velig utan just för att jag är kräsen. Jag får nästan alltid be om att ta bort något. Här kommer en liten lista på sånt som jag tycker mindre om:

Grönsaker
Rå lök (gul- röd- purjo-)
Sparris
Minimajs
Gröna ärtor
Spenat
Kapris
Soltorkade tomater

Frukt o bär
physalis
apelsin
fikon
Björnbär

Kött mm.
Tonfisk
Blodpudding
Lever
Räkor (tål inte o tycker inte de e så gott heller)
Kräftor
Renkött
Älgkött

Maträtter
Ärtsoppa
Isterband
Brunabönor
Chili con carne

Övrigt
Kaviar
Leverpastej

Ja listan kan göras längre, men jag slutar där, nästa inlägg kan jag göra en lista på sånt jag tycker om finns ju mkt där med.

Imorgon kommer min lillasyster R hit till mig o ska vara här över helgen. Ska bli kul o ha henne här, vi ska gå på A6 o kanske shoppa lite. Sen ska vi åka till stadsparken med vår äldsta syster me hennes barn. Får se vad vi mer hittar på. Om de blir tid till de så ska R klippa o färga håret :-)

//H-M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Viktbloggarna Viktbloggarna