Sidor

lördag 23 juli 2011

Semesterns för- och nackdelar

Just nu är jag hos mamma och jag ska vara här i några dagar till, sedan är planen att kanske åka till Öland o träffa några vänner där. Med andra ord ska jag njuta av sommaren (som visserligen har försvunnit för tillfället).

Det finns många fördelar med att vara ledig och åka iväg hemifrån, man kan koppla av, sola bada, umgås med vänner som man inte träffar så ofta, och göra andra saker som man annars inte gör. Men jag anser att det även finns "nackdelar" med att ha semester. Missförstå mig inte nu, självklart behöver man vara ledig. Men det jag menar är att när man kommer ifrån sin vardag så är det svårt att hålla sina bra rutiner, många kan tycka att det är skönt att för ett tag slippa vardagstrisstessen och den lunken som man kanske lätt hamnar i. Som sagt för- och nackdelar.

För min del har jag kommit ur fas när det gäller mina rutiner, frukost: inga problem, mellanmål: inge vidare, Lunch: ok mat men oftast för sent, Middag: dåligt med det (blir oftast ingen middag utan bara nån kvällsmacka).Men jag ska väga mig imorn så kanske jag skärper mig av att se det resultatet som antagligen kommer visa plus.

Man blir lätt rastlös när man är här (hos mamma) fast det är kul att träffa alla syskonen och syskonbarn. Imorgon ska vi åka iväg på dagsutflykt så det ser jag fram emot.

Nu ska jag gå o lägga mig!

/H-M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Viktbloggarna Viktbloggarna