Sidor

tisdag 26 juli 2011

Öland i mitt hjärta!

I Söndags var vi som sagt på den dagsutflykt, vi åkte till Öland, vi som åkte var syster S+sambo, bror D+sambo och 2 barn, Och syster R. Vi började med att åka till Borgholm, åkte till hamnen och kollade på båtar och åt på restaurang "Mamma Rosa". Sen begav vi oss mer norrut, till sandvik, södvik o sen Löttorp. Vi är uppvuxna på Öland, jag gick nästan hela grundskolan i Löttorp. Och när jag flyttade hemifrån flyttade jag hela vägen till Borgholm :-) (Då pendlade jag till gymnasie i Kalmar). Så nu på sommrarna (framförallt) hör det till att åka till Öland, ingen sommar utan Öland mao.

Igår var vi på marknad i Tingsryd, jag letade efter en snygg handväska men jag hittade ingen, fanns många som sålde väskor men ingen som jag ville ha, och mkt var äkta skinn o de köper jag inte. Men jag hittade ett jättefint pussel med 1000 bitar som jag ångrar att jag inte köpte, men det går kanske att få tag på någon annanstans.

Det var ju tänkt att jag skulle vara hundvakt den här veckan, för att mamma och syster R skulle åka till syser K, men mammas bil har gått sönder så då kan de tyvärr inte åka. De ska antagligen åka nästa vecka istället. Men jag måste åka hem på Fredag för att jag ska gå på bröllop på Lördag. Så då får jag förmodligen åka tillbaka hit på Söndag eller Måndag. Det är ju lite dyrt att pendla fram och tillbaka så, men måste ju.

På söndag är det den sista juli, sen har jag bara en månad kvar på min sjukskrivning, vad som händer sen vet jag inte riktigt antagligen kommer sjukskrivningen förlängas. Läkaren ska ringa mig, får se va hon tycker.

Tänker mycket på de drabbade i Norge, runt varje person finns familj, släkt och vänner som saknar o sörjer!

 Jag har fortfarande inte lyckats få in bra rutiner här, när det gäller mat o motion. Det är verkligen svårt! Det har blivit godis eller annat onyttigt nästan varje dag, på marknaden köpte jag godis som jag moffa i mig :-(
Och det är mindre än 2 veckor kvar till jag ska väga mig på XV!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Viktbloggarna Viktbloggarna