Sidor

fredag 26 oktober 2012

Ensamhet!

Jag vet att detta är "tabu" att skriva om och kan verka desperat efter uppmärksamhet. Men jag har ju sagt att jag ska skriva i den här bloggen i med OCH motgångar. Just nu är det kanske mest motgångar som bloggen handlar om.

Idag har jag kännt mig såå ensam, jag har tänkt mkt på vänner som jag en gång hade men som flyttat, gift sig, fått barn osv. Jag vet att det gäller o ta o ge dvs att båda måste höra av sig för att kunna bygga relation, men det är svårt. Jag förstår att man inte kan hålla kvar alla gamla kontakter, då man gifter sig eller flyttar för man bygger ju ett nytt liv där osv. Men det känns ändå jobbigt för mig. Kanske kan jag hitta tillbaka till några av de vännerna eller kanske kan jag våga bygga nya relationer.

Jag fick som sagt ett extra samtal med min psykolog idag och det var riktigt bra, jobbigt men bra.

Nu är det helg, och i vanliga fall skulle jag tycka att det vore skönt o roligt med ledighet osv. Men nu när jag är här så känns det som att helgen kommer vara låååång o ensam men jag hoppas ju förstås att de inte blir så.

Nu är det kvällsmat, och sen ska jag försöka koncentrera mig på att läsa lite i "nådevinter"

//Hanna-Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Viktbloggarna Viktbloggarna