Sidor

torsdag 13 juni 2013

Härlig promenad

Ja promenadrena med Ritzo brukar inte vara så härliga, eftersom han skäller och drar mkt. MEN i Tisdags när vi var ute o gick så skötte han sig exemplariskt!! Har aldrig sett honom så duktig. Och dessutom gick vi förbi fotbollsplan där det var match och massa folk o hundar som tittade på fotbollsmatchen... Ritzo tittade på de andra hundarna men gick bara vidare och han drog inte någonting i kopplet, helt otroligt! Så får han gärna göra fler ggr.

Just nu ligger Ritzo och sover, han brukar inte kunna slappna av på dagarna om jag inte har honom i buren... och jag vill inte ha  honom i buren så jag håller på att träna honom att vara utan den så mkt som möjligt. Jag tycker att det är bra att han trivs och slappnar av i buren, det underlättar ju när man ska transportera honom i bilen osv.

Jag måste börja träna honom till att vara van att åka buss och tåg. Så imorn blir de till att åka buss... jag börjar nog inte med stadsbussarna utan jag tar nån buss som det antagligen inte är så mkt folk på, och så åker några hållplatser och går sen hem.

Jag skulle vilja gå till stadsparken med honom med, men det är nog för långt för honom att gå dit... får ta pauser, ha med vatten osv.

Jag har tänkt en del på det här med relationer, vänskapsrelationer mest, alltså hur många aktiva relationer har jag? Jag har ju många ytliga kontakter så kallade bekanta, sen har jag ju ett gäng som jag är vän med på facebook men som jag inte har träffat på länge vissa är de flera år sen, Vill jag ha det så?? Och så finns det då de lite närmare vännerna som jag umgås med, vi hörs av lite då o då och vissa kan jag "dela livet" med. Sen har jag ju familjen, och alla syskonrelationer ingen är den andra lik :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Viktbloggarna Viktbloggarna