Sidor

onsdag 5 juni 2013

Att ge hundgodis till Ritzo...

....när han är lydig, är det att muta honom till lydnad? Jag vill ju att han ska lyssna på mig o vara lydig utan att få godis. Men igår och idag hade jag med mig några hundgodsibitar som jag gav honom vid tillfällen då jag tyckte att ha n skötte sig. Och det var vid flera gånger som han sökte ögonkontakt med mig för att se om han skulle få godis.

Ritzo älskar sin nya mat, jag har precis bytt till ett annat foder än han hade när jag köpte honom. Det foder han har nu är ett foder som jag fick av veterinären när jag var där o vaccinerade honom, det nya fodret är lite dyrare än de första. Men tror ändå jag kommer satsa på att köpa det framöver. Ska kolla om foderbilen har den sorten så kan jag ju beställa därifrån och få det hemlevererat.

Idag är jag väldigt trött, jag vet inte riktigt vad det beror på jag tycker inte att jag sov dåligt i natt, och jag har inte stressat eller haft mkt att göra varken igår eller idag, men visst i måndags var det intensivt. Men jag vilar när Ritzo sover, egentligen borde jag passa på att göra viktiga saker när han sover. Som tex. att städa garderoben, och bära ner en del till källaren mm. Jag har skrivit en lista på vad jag tycker att jag behöver göra.

Jag har de senaste dagarna tänkt på hur viktigt det är att ta hand om sig själv, att lyssna på vad man själv behöver. Och att vara snäll och ha tålamod gentemot en själv! Behandla sig själv som man behandlar en nära vän!

Så vänner ta hand om er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Viktbloggarna Viktbloggarna