Sidor

onsdag 18 april 2012

Titanic

Hade glömt hur bra den filmen är, och även hur lååång den är :) Jag var med min vän L ikväll o såg den på bio i 3D! Det är 100 år sedan titanic sjönk. Jag blev tagen av filmen, när man tänkter på att filmen är verklighetsbaserad så blir iaf jag berörd.

Idag har jag funderat mkt på att vara accepterande mot sig själv och att visa vilkorslös kärlek mot andra men också mot sig själv, ofta tänker jag att när jag klarat de, när jag mår så, när jag har den utbildningen eller de jobbet Då är jag tillräckligt bra! Men så är det ju inte, livet har sina upp och ner gångar, oavsätt om jag är arbetslös, sjukskriven eller är heltidsarbetande! Jag är fortfarande lika mkt värd oavsett vad jag gör. Och även om andra behandlar mig illa så förtjänar jag att bli älskad och accepterad av mig själv.

Jag har försökt få tag på min läkare nu i en veckas tid, mailat och ringt, jag fick tillslut ett svar på mailet där hon skulle fixa nya recept som jag hade bett om. Men än har hon inte ordnat det, så just nu är jag utan två av mina mediciner och det är inte bra! Ska göra ett försök till imorn att få tag på henne o påminna henne, hon har ju många patienter så de är väl inte konstigt att jag "faller mellan stolarna".

Snart ska jag ha inflyttnings- födelsedags- fest här och jag har inte kommit i ordning riktigt så mkt som jag vill. Men de är ju några veckor kvar så jag hinner nog.

Idag var jag ute med min katt i koppel han är inte van vid att ha koppel och han är inte van att vara ute här i det här området så han kröp mest längs med marken. Jag får göra fler försök att ta ut honom.

Jag har rotat igenom alla mina kläder och jag har väldigt mkt kläder! De flesta plaggen kan jag inte ha just nu, de är för små. Men jag borde kunna se de som motivation att gå ner i vikt just att jag då kommer kunna ha alla de kläderna som bara ligger nerpackade! Jag och syrran satt igår kväll o skrev en liten plan om hur vi ska lyckas gå ner i vikt och skrev vad vi ska få för belöningar på vägen, vi bestämde att var 5:e kilo får vi en belöning, kcal fri såklar :)

Nu ska jag gå o lägga mig o försöka sova, är inte så trött just nu men blir väl de när jag lägger mig o varvar ner.

//H-M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Viktbloggarna Viktbloggarna