Sidor

söndag 22 april 2012

Nu får det vara nog!

Nu har jag bestämt mig för att åter ta tag i att gå ner i vikt, och att äta hälsosamt. Jag ska börja med att köra 2 socker fria veckor från den 23/4 till den 7/5. Jag har visserligen inflyttningsfest den 5/5 och då ska jag bjuda på en del hembakat mm, men jag ska ju även bjuda på fruktsallad och det får jag ju äta. Och blir de nått över från festen så kan jag ju skicka med det till gästerna när de går hem, eller så fryser jag in det men då gäller de att jag kan låta bli kakorna där. Jag hoppas att jag kan fortsätta äta sockerfritt sen efter de 2 veckorna med men för att de ska bli konkret så avgränsar jag det till 2 "startveckor". Peppa mig gärna i detta o kom med tips.

Det är inte bara sockret som jag ska utesluta i det jag äter. Jag ska äta hälsosam mat, Vad är då hälsosam mat?! Till frukost ska jag äta havregrynsgröt, hade de som vana förut men de senaste 3 veckorna har jag inte ätit det en enda gång! Så det är verkligen dags att ta tag i det. så här kommer min dag se ut ungefär:

FRUKOST: Havregrynsgröt på 1,5 dl havregryn, tillbehör kan vara: rivet äpple, frysta bär.
MELLANMÅL nr1: En frukt och ett knäckebröd.
LUNCH: Kött, fågel, eller fisk. Grönsaker (råa, kokta eller ugnsrostade).
MELLANMÅL nr2: 1 kokt ägg och ett knäckebröd med keso.
MIDDAG: Kött, fågel eller fisk. Grönsaker (råa, kokta eller ugnsrostade).

Har  ni förslag på hur jag kan ändra/förbättra på denna meny? Så kom gärna med tips.

Nu ska jag ta o städa här hemma, det behövs verkligen, jag behöver diska, dammsuga, tvätta och sen slänga skräp.

//H-M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Viktbloggarna Viktbloggarna