Sidor

söndag 14 augusti 2011

En ny våg

Tiden går fort och det känns som att snart är sommaren slut.... Kanske beror det på det omväxlande vädret, men även på att det börjar närma sig skolstart för syskonbarnen. I onsdags var första gruppträffen efter sommaruppehållet, på Xtravaganza. Vägde mig och fick en chock, okej jag visste att jag gått upp under min vistelse hemma hos mamma, men trodde inte de skulle va SÅ mkt!!! Ja men som XV-L sa så blir de nystart med nytt utgångsläge. Hon försökte peppa mig på alla sätt men jag var slagen till marken kändes det som. Så nu börjar jag en utmaning, jag ska inte äta socker på 2 veckor (till att börja med) inget godis, inga kakor, ingen sylt, INGET. Jag har klarat det förr, även om det var längesen så kan jag klara det igen!!! Eller vad tror ni?

Imorgon åker jag och min katt zimba hem, jag har förutom några korta vistelser hemma och på öland varit här hos mamma i 4 eller 5 veckor tror jag att de blir. Ska på ett sätt bli skönt att komma hem och hitta tillbaka till mina vardagsrutiner med maten och annat. Jag har köpt en ny våg nu så jag kan ha koll på vad jag väger, det borde motivera mig och få mig att hålla min plan att vara sockerfri.

Jag har för några veckor sedan tagit blodprover o tester för att kolla om jag har en sjukdom som heter PCOS en läkare jag har samtalat med en del, misstänker att jag har det o skickade därför iväg mig på massa provtagning. Jag skulle verkligen vilja veta vad de visar. Nästa vecka ska jag till gyn o ta de sista proverna. Känns bra att det hela äntligen blir ordentligt utrett.

Nu ska jag ta o äta lite lunch, det blir vårrullar som min brors thailändska flickvän gjort, mums :-)

//H-M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Viktbloggarna Viktbloggarna